1396-06-18 12:33
1929
0
43823
توسط رئیس هیات امنای خالد نبی انجام شد؛

پرده بردای از تخریب موزه سر باز گلستان + تصاویر

در پی تخریب اولین موزه سرباز استان گلستان، رئیس هیات امنای زیارتگاه خالدنبی(ع) از اتفاقات یاد شده پرده برداری کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، امان محمد حمیدزاده با بیان اینکه آتش در اولین موزه روباز استان و تخریب سنگ تراشیده های بی نظیر مزار اعجاب انگیزش؛ نگران کننده است، گفت: آتش اولیه (یحتمل)توسط گردشگران برای تهیه چای و... ایجاد شده که به دلیل وجود باد،غفلت،همچنین خشکی بوته هاعرصه مزار تاریخی و اعجاب انگیز خالدنبی(ع) را فرا می گیرد.

وی افزود: بلافاصله با حضور خادمین و اهالی منطقه آتش مهار و اطفاء و از خسارت احتمالی بعدی آن جلوگیری شد.

رئیس هیات امنای مجموعه زیارتی-گردشگری خالدنبی(ع) کلاله از واقعه تلخی دیگر در این مزار تاریخی خبرداد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد که نسبت به تاریخ و آثار به یادگار مانده از گذشتگان بی اطلاع و مخالفان توسعه گردشگری و رشد اقتصاد مردم روستاهای منطقه هستند، اقدام به شکستن سه سنگ تراشیده استوانه ای و چلیپا کرده و یک سنگ مزار را نیز از دل خاک بیرون کشیده و رها می کنند؛ که موضوع در حال پیگیری است.

حمیدزاده تصریح کرد: با تلاش اداره کل میراث فرهنگی و گردشگی چندی پیش محوطه مزار، محصور به فنس شده؛ اما استقرار نگهبان و نصب دوربین برای حفظ این مزار اعجاب انگیزدرجهت نگهداری آثارتاریخی کشور و توسعه گردشگری ضروری است.

گفتنی است که مزار خالدبن سنان (ع) ( خالدنبی (ع) یکی از پیامبران دوران فترت است که حدود چهل سال پیش ازتولد پیامبراسلام می زیسته) بر بلندای قله قدرت از رشته کوه جرجان (گوکجه داغ) در حدود ۴۵ کیلومتری شمال کلاله قرار دارد.این مکان و مزار تاریخی آن ،هر ساله بیس از یکصد هزار زائر و گردشگر را به سوی خود می کشاند.

atash_1.jpg

atash_10.jpg

atash_11.jpg

atash_12.jpg

atash_2.jpg

atash_3.jpg

atash_4.jpg

atash_5.jpg

atash_6.jpg

atash_7.jpg

atash_8.jpg

atash_9.jpg

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.